Bugungi kunda O‘zbekistonda yuridik shaxs uchun kredit rasmiylashtirish uzoq qo‘l mehnati, kelishuvlar va tekshiruvlar tufayli haftalab cho‘zilishi mumkin. Bank mijozlari uchun bu biznesning rivojlanish sur’atlari pasayishini, banklar uchun esa qoniqmagan mijozlar hamda kreditlash hajmining pastligini anglatadi.

Expera kichik va o‘rta biznes uchun o‘zi ishlab chiqqan “Kredit konveyeri” yechimini taqdim etadi. Bu vaqt va resurslar sarfini kamaytirib, kichik va o‘rta biznesni ommaviy kreditlashni tezda yo‘lga qo‘yish imkonini beruvchi joriy etishga tayyor mahsulotdir.

Yuridik shaxslarga kredit berishni nimalar kechiktirmoqda?

Bank tizimi faol rivojlanmoqda, ammo kichik va o‘rta biznesni kreditlash jarayoni hali ham qo‘lda amalga oshirilmoqda. Arizalar sekin ko‘rib chiqilib, ko‘p sonli xodimlar jalb qilinadi, qo‘lda tekshirish-u kelishish jarayoni ko‘p vaqt talab qiladi.

“Biz eng ko‘p vaqtni nima olishini tahlil qildik. Ma’lum bo‘lishicha, kredit jarayonidagi operatsiyalarning 70% gacha qismini sifatini yo‘qotmagan holda avtomatlashtirish mumkin ekan. Bu bizning rivojlanishimiz uchun asos bo‘ldi”, — deydi Expera jamoasi.

expera, reklama

Kichik va o‘rta biznes uchun “Kredit konveyeri” qanday ishlaydi?

Expera kompaniyasining kichik va o‘rta biznes uchun “kredit konveyeri” kredit jarayonining barcha bosqichlarini yagona raqamli muhitga birlashtiradi, ya’ni xodim bitta oynada va bitta tizimda ishlaydi, bu esa butun kreditlash jarayonini kamida 30% ga tezlashtiradi.

Jarayon juda oddiy — ariza rasmiylashtirilgandan so‘ng, tizim tayyor integratsiyalar tufayli DSI, statistika organlari, KATM, IIV, bankning hisobga olish tizimlari va boshqalar kabi tashqi manbalardan mijoz to‘g‘risidagi ma’lumotlarni avtomatik ravishda so‘raydi va oladi. Shundan so‘ng bank o‘z xohishiga ko‘ra sozlashi mumkin bo‘lgan 60 dan ortiq parametrlarni hisobga olgan holda to‘xtash omillari tekshiruvi o‘tkaziladi. Bularning barchasi bir zumda va real vaqt rejimida amalga oshiriladi, bu esa tizimga kreditlash limitini avtomatik ravishda 2−3 daqiqada hisoblash imkonini beradi. Shundan so‘ng kredit qo‘mitasining avtomatlashtirilgan ish jarayoni, shu jumladan elektron kelishuv va bayonnomani shakllantirish amalga oshiriladi, bu esa mijozga 2 soat ichida kredit berish to‘g‘risida qaror qabul qilish imkonini beradi.Tizim avtomatik ravishda barcha kerakli bosma shakllarni shakllantiradi va keyin bevosita kredit berish jarayoni boshlanadi. Agar qat’iy ta’minot bo‘lmasa, bank bir kun ichida mijozga mablag‘ o‘tkazishi mumkin.

Bank jarayonni tezlashtirib, xodimlar yukini kamaytiradigan, arizani ko‘rib chiqish xarajatlarini kamida 70% ga qisqartiradigan hamda kredit portfeli sifatini oshiradigan vositaga ega bo‘ladi.

Amalga oshirishga tayyor bo‘lgan qaror

Experaning ta’kidlashicha, kichik va o‘rta biznes uchun “Kredit konveyeri” konsepsiya emas, balki joriy etishga to‘liq tayyor mahsulotdir.

Qisqa vaqt ichida va murakkab integratsiyasiz bank mavjud IT-landshaftga organik ravishda mos keladigan tizimdan foydalanishni boshlashi mumkin. Shunga qaramay, banklar tizim elementlarini o‘z xususiyatlari va maqsadlariga moslashtirish imkoniyatiga ega, chunki mahsulot tayyor bo‘lsa-da, u moslashuvchan va har qanday mijozga mos yechimlarni taklif qila oladi.

Nima uchun tayyor yechim ichki ishlab chiqishdan ko‘ra foydaliroq?

Hozir ko‘plab banklar o‘zlarining avtomatlashtirilgan yechimlari haqida o‘ylashmoqda, ammo bu biznes resurslari va vaqtini, ko‘pincha rejalashtirilganidan tashqariga chiqadigan byudjetni hamda barqaror ishlab chiqish jamoasini jalb qilishni talab qiladi. Avtomatlashtirishda xalqaro amaliyotlarni qo‘llash ham muhim ahamiyatga ega. Ko‘pincha, banklar loyihani amalga oshirish muddatlarining cho‘zilishiga duch kelishadi, bu esa in-house ishlab chiqishga investitsiyalar rentabelligini pasaytiradi. Yuqori raqobat sharoitida IT-yechimlarni joriy etish bo‘yicha ko‘p yillik tajribaga ega bo‘lgan sotuvchining tayyor mahsulotidan foydalanish osonroq va samaraliroqdir. Bunda, vender joriy etish muddati va natijasi uchun to‘liq javobgar hisoblanadi.

In-house yechimi bilan solishtirganda, Expera “Kredit konveyeri” quyidagilarni taklif qiladi:

  • tayyor arxitektura va tashqi tizimlar bilan integratsiya;
  • joriy etishni tezkor amalga oshirish, to‘liq qo‘llab-quvvatlash va keyinchalik doimiy qo‘llab-quvvatlash;
  • inson va IT-resurslarni tejash;
  • loyihaning barcha bosqichlarida jamoa ekspertizasining barqarorligi.

“Qarorlar qabul qilish vaqtini qisqartirish orqali banklar moslashuvchan va tezroq bo‘ladi, biznes esa uzoq kutmasdan moliyalashtirishga ega bo‘ladi. Axir, agar bank bir necha soat ichida qaror qabul qila olsa, u butunlay boshqa darajadagi xizmat ko‘rsatadi. Biznes unga ishonishni boshlaydi, chunki u bilan tez va professional ishlayotganini his qiladi. Bu yangi loyihalar tezroq ishga tushadi, investitsiyalar o‘z tezligini yo‘qotmaydi, iqtisodiyot yutadi, degani. Avtomatlashtirish odamlarning o‘rnini bosmaydi — ularni odatiy ishlardan ozod qiladi. Bank xodimlarida mijozlarni tahlil qilish, jalb qilish va qo‘llab-quvvatlash, yangi tashabbuslar va biznes vazifalariga ko‘proq e’tibor qaratish imkoniyati paydo bo‘ladi”, — deydi Expera’ning yuridik shaxslar bilan ishlash bo‘yicha bosh eksperti Dmitriy Teptin.

Batafsil ma’lumot olish va KO‘B uchun “Kredit konveyeri” mahsulotining bepul namoyishini so‘rash uchun havola orqali o‘tish mumkin.

Telefon: (+998) 71−202−03−53.

Sayt: expera.uz
Telegram: t.me/experauz
LinkedIn: linkedin.com/expera-uz

Reklama huquqlari asosida.