Bu yil forum misli ko‘rilmagan miqyosda o‘tdi: dunyoning 36 mamlakatidan 2000 dan ziyod ishtirokchi, 150 dan ortiq ma’ruzachi, 100 dan ortiq eksponent qatnashdi.
O‘zbekistonda bank sohasini raqamlashtirish jarayoni tezlashmoqda. Rivojlanishning asosiy yo‘nalishlaridan biri keng ko‘lamli operatsiyalarni bajaradigan va mijozlar tajribasi hamda tahlilining to‘laqonli markaziga aylanayotgan intellektual o‘z-o‘ziga xizmat ko‘rsatish qurilmalari bo‘lmoqda.
Forumda BS/2 xalqaro kompaniyasi Diebold Nixdorf bankomatlarining kompyuter ko‘rish va sun’iy intellekt yordamida mijozning yoshi, jinsi va hatto xizmat ko‘rsatish paytidagi his-tuyg‘ularini qanday aniqlay olishini namoyish etdi.
“Biz har bir bankomatni shunchaki naqd pul beruvchi qurilma emas, balki shaxsiy raqamli yordamchiga aylantirishga intilmoqdamiz. U mijozning kayfiyatini aniqlab, shunga qarab kerakli mahsulotni taklif qila oladi: kreditdan tortib jamg‘arma dasturigacha”, — dedi BS/2 mahsulotlarini rivojlantirish bo‘limi rahbari Sergey Krayko.
Sergey BS/2 stendida bankomatlarga foydalanuvchilarning his-tuyg‘ularini avtomatik tarzda aniqlash imkonini beruvchi texnologiyani namoyish etdi.
“Biz to‘qqiztagacha turli his-tuyg‘ularni aniqlay olamiz, shuningdek, mijozning yoshini ham bilamiz. Bu tegishli reklamani ko‘rsatish imkoniyatini beradi: yoshlarga — avtomobil uchun kreditlar, katta yoshdagilarga esa — ipoteka takliflari va pensiya dasturlari”, — deya izoh berdi mutaxassis.
Kelajak bankomati nimalarni uddalay oladi?
BS/2 kompaniyasining Payments.iQ NG dasturiy tizimi quyidagi imkoniyatlarni taqdim etadi:
- mijozning yuz ifodasini va qoniqish darajasini aniqlash;
- xulq-atvor tahlili asosida shaxsiy xizmatlarni taklif qilish;
- amaliyotlarni bajarish vaqtini qisqartirish;
- xatolar va kartalarni ushlab qolish ehtimolini kamaytirish;
- bank filialiga tashrif buyurishni butunlay almashtirish.
“Agar mijoz tranzaksiyadan so‘ng noroziligini bildirsa, biz buni qayd etamiz. Tizim bankning tahlil markaziga signal yuboradi, u yerda interfeys ssenariylarini, bosqichlar sozlamalarini tezda o‘zgartirish yoki hatto A/B sinovini o‘tkazish mumkin. Bularning barchasi ko‘p kanallik yondashuv doirasida amalga oshiriladi”, — deya qo‘shimcha qildi BS/2 bosh direktorining tijorat bo‘yicha o‘rinbosari Nikolay Jelnins.
Bundan tashqari, Payments.iQ NG interfeys tuzilishini tezkor o‘zgartirish va turli xizmatlar ssenariylari mantiqini sozlash imkoniyatini beradi. Tizim operatori deyarli real vaqt rejimida bankomatlardagi ekranlarni, ko‘rgazmali yo‘riqnomalarni, tilni hatto ma’lumot uzatish uslubini o‘zgartirib turishi mumkin.
Forumda so‘zga chiqqan Nikolay Jelnins BS/2 kompaniyasining afzalliklarini alohida ta’kidlab o‘tdi:
“O‘zbekiston banklari orasida 25 dan ortiq faol mijozimiz bor: qolgan banklar bilan ham muzokaralar olib bormoqdamiz. Turli bozorlarda ishlash tajribamiz eng dolzarb tendensiyalarga ergashish, eng mos va sinovdan o‘tgan yechimlarni taklif qilish, shuningdek, ularni mahalliy xususiyatlarga moslashtirishga imkon beradi. Shu tariqa, biz hamkorlarimizga bizneslarini rivojlantirish va daromadlarini oshirishda yordam beramiz”.
Nikolay, shuningdek, sun’iy intellektni bank tahlilida qo‘llash haqida gapirdi:
“Bizning ishlanmalarimiz, masalan, DS Center.iQ platformasi banklarga samarali tahlil qilish va qaror qabul qilish uchun turli manbalardan olingan ma’lumotlarni yagona ekotizimga birlashtirishga yordam beradi. Bu naqd pul oqimlarini boshqarish, xavfsizlikni mustahkamlash va qurilmalarning mavjudligiga ta’sir ko‘rsatish, shuningdek, mijozlar yo‘lini soddalashtirish va bank mahsulotlaridan foydalanish qulayligini oshirish imkonini beradi”.
Kompaniya bunday yechimlarni faol joriy etish uchun asosiy bozorlardan biri sifatida O‘zbekistonga e’tibor qaratmoqda. Tez o‘sib borayotgan raqamli sektor, bank muhitidagi raqobat va moslashtirilgan xizmatlarga bo‘lgan talab mamlakatni maqbul maydonga aylantirmoqda.
Penki Kontinentai kompaniyalar guruhi boshqaruv raisi Idrakas Dadashovas kompaniyaning O‘zbekiston bozoridagi ishtirokining muhimligini ta’kidladi:
“Bugungi kunda O‘zbekiston innovatsiyalarni joriy etish va moliyaviy texnologiyalarni rivojlantirish sohasida yuqori mezonlarni belgilamoqda. Biz raqamli o‘zgarishlar sur’ati, kasbiy raqobat darajasi va tarmoq forumlarini o‘tkazishdagi faollikni hurmat bilan kuzatib bormoqdamiz. BS/2 va ASHBURN International kengaytirilgan jamoasining tashrifi nafaqat bizning yechimlarimizni namoyish etish, balki O‘zbekiston bozorining ulkan umidlariga javob bera olishimizni sinash hamdir. Biz bundan buyon ham qulay investitsiya muhitini shakllantirishga hissa qo‘shish va mamlakatda zamonaviy raqamli xizmatlarni rivojlantirish uchun davlat tuzilmalari hamda Markaziy bank bilan yaqindan hamkorlik qilishni maqsad qilganmiz”.
BS/2 kompaniyasi ta’kidlashicha, har bir qaror milliy kontekstga moslashtiriladi: til, UX, foydalanuvchi odatlari va mahalliy me’yorlar. Amalga oshirish muvaffaqiyatini tahlil qilish uchun CJM&A (Customer Journey Map & Analytics) moduli yordam beradi. Yaqin kelajakda bir qator banklar bilan Toshkent va boshqa shaharlarda yangi pilot loyihalarni amalga oshirish rejalashtirilgan.
“Biz IT yo‘nalishini rivojlantirishga alohida e’tibor qaratmoqdamiz, chunki dasturiy ta’minotsiz uskunalar samarali ishlay olmaydi. Bugun bir qancha yangiliklar, jumladan MobileControl.iQ va bankomatlarni haqiqiy aqlli qurilmalarga aylantiradigan boshqa yechimlarni taqdim etdik. Masalan, MobileControl.iQ yordamida o‘z-o‘ziga xizmat ko‘rsatish qurilmasini bankomatga tegmasdan, mobil ilova orqali boshqarish mumkin”, — dedi BS/2 mahsulotlarini rivojlantirish bo‘limi rahbari Sergey Krayko.
Krayko, shuningdek, bankomatlar endi shunchaki naqd pul yechib olish moslamalari bo‘lmay qolayotganini ta’kidladi. Uning aytishicha, bugungi kunda ular to‘laqonli ko‘p funksiyali markazlarga aylanib, u yerda mijozlar bank bo‘limiga tashrif buyurmasdan karta buyurtma qilishlari, kredit uchun ariza topshirishlari va boshqa operatsiyalarni amalga oshirishlari mumkin. Payments.iQ NG platformasi an’anaviy uskunalarning imkoniyatlarini yanada kengaytirish imkonini bermoqda.
Digital Uzbekistan 2025 forumida BS/2 kompaniyasi jahonning yetakchi ishlab chiqaruvchilarining bank sohasi va chakana savdo uchun keng ko‘lamli uskunalar qatorini taqdim etdi. Stendda quyidagilar namoyish etildi:
- Diebold Nixdorf kompaniyasining DN Series qayta ishlovchi bankomatlarining yangi avlodi;
- SUNMI to‘lov terminallari;
- Magner, Julong naqd pulni hisoblash va qayta ishlash qurilmalari;
- Sargent and Greenleaf elektron qulflari;
- Oberthur Cash Protection banknotlarini zararsizlantirishning intellektual tizimi;
- Q-Net elektron navbatlarni boshqarish tizimi.
Digital Uzbekistan forumi doirasida BS/2 kompaniyasi Octobank bilan hamkorlik memorandumini imzoladi. Hujjat bank xizmatlarini raqamli transformatsiya qilish bo‘yicha innovatsion yechimlarni birgalikda ishlab chiqishni nazarda tutadi, bu esa mijozlar operatsiyalarining qulayligi va xavfsizligini oshirish imkonini beradi. Ushbu kelishuv BS/2'ning O‘zbekiston bozoridagi mavqeini mustahkamlash hamda mamlakat bank tizimini zamonaviy IT-texnologiyalar yordamida rivojlantirishga bo‘lgan intilishini aks ettiradi. Kompaniyalar birgalikda Octobank bankomatlari va o‘z-o‘ziga xizmat ko‘rsatish nuqtalari tarmog‘ini rivojlantirishni rejalashtirmoqda: ularning funksionalligi yanada kengroq bo‘ladi, ulardan foydalanish esa osonroq va qulayroq bo‘ladi.
Nima o‘zgaradi:
- nafaqat naqd pul beruvchi, balki qabul qiluvchi qurilmalar ulushini oshirish hisobiga bankomatlar tarmog‘i modernizatsiya qilinmoqda;
- ular yordamida xizmatlarga haq to‘lash, hisobni to‘ldirish va valyutani ayirboshlash yanada qulay bo‘ladi;
- bankomatlarning o‘zi yanada ishonchli bo‘ladi — masofadan nazorat qilish va naqd pulni “aqlli” taqsimlash tizimi paydo bo‘ladi;
- xavfsizlik darajasi oshiriladi — bankomatlarga kirish elektron qulflar va bir martalik kodlar bilan himoyalanadi.
Shuningdek, ANORBANK bilan ham hamkorlik memorandumi imzolandi. Hujjat o‘z-o‘ziga xizmat ko‘rsatish va to‘lov infratuzilmasini rivojlantirish sohasidagi loyihalarni birgalikda amalga oshirishga qaratilgan. Uning maqsadi ANORBANK mijozlari uchun moliyaviy xizmatlarning ommabopligini oshirishdan iborat. Hamkorlik doirasida zamonaviy o‘z-o‘ziga xizmat ko‘rsatish qurilmalari yetkazib beriladi. Asosiy yangiliklar orasida mijozlar uchun keng ko‘lamli xizmatlarni joriy etish, jumladan, naqd pulni kiritish va yechib olish operatsiyalari, bank hisobvaraqlari bilan to‘g‘ridan-to‘g‘ri aloqa, tovarlar va xizmatlar uchun to‘lovlar, valyuta ayirboshlash kabilar bor.
Digital Uzbekistan forumi BS/2 kompaniyasi uchun O‘zbekiston bank sektorining yetakchi vakillari bilan hamkorlik aloqalarini mustahkamlash va raqamli innovatsiyalarni rivojlantirish yo‘lida muhim bosqich bo‘ldi.
Sayt: bs2.lt
Sayt: cashexpert.uz
Facebook: fb.com/bs2solutions
LinkedIn: linkedin.com/bs2solutions
Youtube: @BS/2
Reklama huquqlari asosida.