Buyuk Britaniyaning Raqobat va bozorlar bo‘yicha komissiyasi (Competition and Markets Authority, CMA) Google’ga qidiruv va qidiruv reklamalari bozorida “strategik bozor maqomi"ni berdi.
Qaror regulyatorga kelajakda kompaniya xizmatlarining ishlashi bo‘yicha yanada qat’iy qoidalarni joriy etish imkonini beradi.
CMA hisobotida ta’kidlanishicha, Google “misli ko‘rilmagan” mavqega ega: eng yirik raqobatchi Bing qidiruv so‘rovlari va reklama bozorining atigi 5%idan kamrog‘ini egallagan, boshqa provayderlar esa 15 yildan ortiq vaqt mobaynida Googlega nisbatan o‘sish ko‘rsatmayapti.
Maqomning berilishi qoidabuzarliklarning aniqlanishini anglatmaydi va darhol talablar qo‘ymaydi. Biroq, bu qo‘shimcha tekshiruvlar va mamlakatda Google qidiruv xizmatlari faoliyatini o‘zgartirishi mumkin bo‘lgan chora-tadbirlarni amalga oshirishga yo‘l ochadi.
Bu maqom Google qidiruvi va reklamalariga, AI Overviews va AI Mode kabi AI xususiyatlariga, shuningdek, Discover tasmasi, Top Stories bloki va Yangiliklar sahifasiga tegishli. Google News va qidiruv sindikatlash xizmatlari yoqilmagan.
Regulyator joriy yilning keyingi davrida mumkin bo‘lgan choralar yuzasidan maslahat o‘tkazishni rejalashtirmoqda.
Ko‘rib chiqilishi mumkin bo‘lgan choralar qatoriga quyidagilar kiradi: foydalanuvchilarga qidiruv tizimini tanlash imkoniyatini taqdim etish, ma’lumotlarni ko‘chirish tizimlarini joriy qilish, qidiruv natijalarining adolatli tartiblanishini ta’minlash hamda Google sun’iy intellekt xizmatlari uchun rozilik olish mexanizmlarini ishlab chiqish.
Kompaniya aralashuvlar Buyuk Britaniyada innovatsiyalar va mahsulotlarni ishga tushirishni sekinlashtirishi, shuningdek, foydalanuvchilar uchun narxlarning oshishiga olib kelishi mumkinligidan ogohlantirmoqda.
Avvalroq Spot AQSh hukumati Amazon va Google’ni tekshirayotgani haqida yozgandi.
Kompaniyalar reklama joylashtirishda ehtimoliy qoidabuzarliklarni sodir qilgan bo‘lishi mumkin.