Avvalroq Spot 16-oktabr kuni Shavkat Mirziyoyevga poytaxtni kompleks rivojlantirish, sanoat va transport infratuzilmasini takomillashtirish to‘g‘risida ma’lumot berilgani haqida yozgandi.
Toshkent shahar hokimining birinchi o‘rinbosari Baxtiyor Haydarovning O‘zbekiston 24 telekanaliga bergan intervyusida ma’lum qilishicha, prezident 2025−2030 yillarda uzunligi 50 kilometrdan ortiq bo‘lgan avtobuslar uchun alohida yo‘laklar tashkil etish va Toshkentga kirish-chiqish postlarini ko‘chirish bo‘yicha takliflarni ma’qullagan.
Toshkent shahar hokimining yana bir birinchi o‘rinbosari Baxtiyor Rahmonov BRT (Bus rapid transport) tezyurar avtobuslari loyihasining umumiy uzunligi 50,6 km bo‘lishini ma’lum qildi. Shota Rustaveli tajribasi asosida 10 ta ko‘chada avtobuslar uchun yangi alohida yo‘laklar tashkil etish rejalashtirilgan.
BRT ishga tushiriladigan ko‘chalar ro‘yxati:
Ko‘cha | Uzunligi (km) | Yo‘nalishlar | Yo‘lovchilar oqimi (ming) |
Shota Rustaveli | 5,1 | 22 | 75,7 |
Shahrisabz | 3,2 | 22 | 123,1 |
Amir Temur | 5,7 | 45 | 160,9 |
Yangi Sergeli | 5,3 | 23 | 142 |
Mahtumquli | 1,3 | 13 | 85,2 |
Mirzo Ulug‘bek, Feruza va Yuzrabot | 10,4 | 26 | 170,4 |
Lutfiy va Muqimiy | 5,9 | 7 | 47,3 |
Nurafshon | 3,7 | 9 | 66,2 |
Qoratosh — Ko‘kcha darvoza | 4 | 12 | 85,2 |
Alisher Navoiy va Beruniy | 6 | 58 | 190 |
Natijada loyiha 2030-yilgacha 1,14 mln yo‘lovchini qamrab oladi. Uning qiymati $126 mlnni tashkil etadi.
Poytaxt hokimligi loyiha avtobuslarning o‘rtacha harakat tezligini 18 km/soatdan 23 km/soatgacha oshirish, harakat oralig‘ini 20 daqiqadan 8−10 daqiqagacha qisqartirish, markazgacha yetib borish vaqtini 45 daqiqadan 34 daqiqagacha qisqartirish va jamoat transporti yo‘lovchilari oqimini oshirish imkonini berishini kutmoqda.
BRT avtobus yo‘lagi
15-oktabr kuni Shavkat Mirziyoyev elektrobusda Toshkentning Shota Rustaveli ko‘chasi bo‘ylab sayohat qildi, u yerda o‘tgan hafta Mirobod va Choshtepa ko‘chalari o‘rtasidagi qariyb 7 kilometrlik yo‘l qismini rekonstruksiya qilish ishlari yakunlandi.
Harakat 10 ta bo‘lakda tashkil etilgan bo‘lib, ulardan 6 tasi (har tomonga uchtadan) avtomobillar uchun, ikkitasi avtoturargoh uchun va ikkitasi markaziy avtobuslar uchun mo‘ljallangan.
Shota Rustaveli ko‘chasi poytaxtda jamoat transporti uchun ajratilgan yo‘laklar tizimi (Bus Rapid Transit, BRT) joriy etilgan birinchi ko‘cha bo‘ldi. Loyiha qiymati $19,2 mlnni tashkil etdi.
Yo‘nalishning ishga tushirilishi yo‘lovchilar oqimini ikki baravardan ko‘proqqa — 2,5 mingdan 6 ming kishiga oshirish imkonini berdi. O‘rtacha harakat tezligi 23 km/soatdan 30 km/soatga, yo‘lning o‘tkazuvchanlik qobiliyati esa kuniga 40 ming avtomobilga yetdi.
Ko‘cha bo‘ylab 463 ta “aqlli” svetofor va 21 ta to‘xtash majmuasi o‘rnatildi. Rekonstruksiya doirasida ko‘chada yangi avtoturargohlar, veloyo‘laklar va yashil maydonlar paydo bo‘ldi. Sug‘orish va drenaj tizimlari yangilandi.
Shuningdek, prezident ajratilgan yo‘laklar tarmog‘ini kengaytirish va poytaxt atrofida transport bog‘lamalarini yaratish loyihalari bilan tanishdi. Jamoat transporti qulayligini oshirish, tirbandliklarni kamaytirish, Toshkentning Yangi Toshkent bilan transport aloqasini ta’minlash bo‘yicha ko‘rsatmalar berdi.
“Agar metro yo‘llari qurmaganimizda, yangi avtobuslar olib kelmaganimizda bugun Toshkentda transport qatnovi qiyin bo‘lardi. Shuning uchun odamlarni rozi qilish nuqtai nazaridan yo‘llarni to‘g‘rilayapmiz, jamoat transportini rivojlantiryapmiz. Bunday ishlarni barcha shaharlarimizda davom ettiramiz”, — dedi prezident.
Transport vazirligi ma’lumotlariga ko‘ra, Toshkent shahrida 142 ming kishi shaxsiy avtomobil va taksidan jamoat transportiga o‘tgan.
Yangi avtobuslar xarid qilish va yo‘nalishlar tarmog‘ini qayta tashkil etish oraliq intervallarni ikki baravar qisqartirish va yo‘lovchilar oqimini kuniga 1,4 mln kishigacha oshirish imkonini berdi.
Avvalroq Spot Toshkentga Xitoydan 202 ta yangi elektrobus olib kelingani haqida yozgandi.
2030-yilgacha Toshkentda elektrobuslarning jamoat transportidagi ulushini 50% gacha oshirish belgilangan.