Toshkentning yangi xalqaro aeroportiga aviatsion reyslarni 2030-yildan keyin o‘tkazish rejalashtirilmoqda. Bu haqda 19-noyabr kuni davlat-xususiy sheriklik bo‘yicha uchinchi davra suhbati doirasida Transport vaziri o‘rinbosari Jasurbek Choriyev Spot muxbiriga ma’lum qildi.

“Biz bosqichma-bosqich yangi [aeroportga] ko‘chib o‘tamiz. Bu avval ham aytilgan, Toshkent-Janubiy aeroporti (Islom Karimov nomidagi Toshkent xalqaro aeroporti — Spot izohi) shahar ichkarisida joylashgan. Unda hali ham salohiyat mavjud, kamida 4−5 yil ishlashi mumkin. Shundan so‘ng, boshqa mamlakatlarda bo‘lgani kabi, o‘tish davri bo‘ladi — aviakompaniyalar asta-sekin yangi bazaga o‘tadi”, — dedi u.

Uning so‘zlariga ko‘ra, Toshkentning o‘sishi bilan sayohat qilish va transport infratuzilmasidan foydalanish uchun eng qulay imkoniyatlarni izlayotgan avtomobillar va yo‘lovchilar soni ortib bormoqda. “Yangi aeroport bilan hamma uchun qulay bo‘ladi”, — deya qo‘shimcha qildi vazir o‘rinbosari.

Choriyevning aniqlik kiritishicha, Transport vazirligining rejalariga ko‘ra, yangi aeroportga ko‘chish bilan bog‘liq o‘tish davrining boshlanishi 2030-yildan keyin boshlanishi rejalashtirilgan. U mavjud havo bandargohi yopilishi mumkinligi haqidagi savolga javoban, bu “vaqti kelganda ma’lum bo‘lishini” aytdi.

“Prinsipial yechim mavjud, shunday rejalar bor, aks holda xususiy sherik biz bilan shartnoma imzolamaydi. U to‘liq boshqaruvni xohlaydi va barcha aviakompaniyalar u pulini tikkan joyga uchib borishini istaydi. Aks holda ma’no yo‘q”, — deya ta’kidladi amaldor.

Shuningdek, Transport vaziri o‘rinbosari Toshkentdagi yangi aeroportning imkoniyatlari amaldagisidan 10 barobar ko‘pligini ta’kidladi.

Toshkentning yangi aeroporti

Shavkat Mirziyoyev 15-oktabr kuni Toshkent viloyatidagi yangi xalqaro aeroport loyihasining qurilishiga rasman start berdi va bo‘lajak havo bandargohiga tamal toshi qo‘ydi.

DXSh loyihasining xususiy hamkorlari sifatida Vision Invest (Saudiya Arabistoni), Sojitz (Yaponiya) va Incheon (Janubiy Koreya) tanlangan. Ularning xalqaro konsorsiumdagi ulushlar quyidagicha: Vision Invest — 45%, Sojitz Corporation — 30%, Incheon International Airport Corporation — 15% va Uzbekistan Airports — 10%.

Foydalanishga topshirilgandan so‘ng, aeroport yiliga 20 mln yo‘lovchi va 129 ming tonna yuk tashish, soatiga 30 tagacha uchish va qo‘nishni amalga oshirish va bir vaqtning o‘zida 62 ta samolyotni joylashtirish imkoniyatiga ega bo‘ladi.

Yangi majmua Toshkent-Samarqand, Toshkent-Andijon va Toshkent-Bo‘stonliq pulli avtomobil yo‘llari bilan bog‘lanadi. Bu yerda tezyurar poyezdlar uchun temir yo‘l stansiyasi quriladi va Toshkent va Yangi Toshkent o‘rtasida shattllar ishga tushiriladi.

Prezident havo bandargohi poytaxt va Toshkent viloyati o‘rtasidagi chorraha vazifasini bajarishini qayd etdi. Aeroportga 25 daqiqada yetib borish mumkin bo‘ladi. Loyiha O‘zbekiston iqtisodiyotiga yiliga $770 mln daromad keltiradi.

Yangi aeroport uchun ajratilgan hudud xatlovdan o‘tkazilib, aholi ko‘chiriladi. Kadastr agentligi hududdagi mulk qiymati asossiz oshib ketmasligi uchun yangi loyihalar va qurilish ishlari cheklanishini ma’lum qildi.

Avvalroq Spot Toshkent-Sharqiy xalqaro aeroporti Toshkent-Humo deb o‘zgartirilgani haqida yozgandi.