Raqobatni rivojlantirish va iste’molchilar huquqlarini himoya qilish qo‘mitasi tomonidan avtobenzin import qiluvchi korxonalar bilan ochiq muloqot o‘tkazildi.

Yig‘ilishda neft mahsulotlari yetkazib berishdagi tizimli muammolarni aniqlash, yoqilg‘i importini oshirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqildi.

Unda qo‘mita rahbarining o‘rinbosarlari Asadulla Qayumov va Farrux Qoraboyevlar ishtirok etdi.

Tadbirkorlar o‘z faoliyatida qiyinchilik tug‘diruvchi 7ta asosiy jihatni aniqladilar. Ularning fikricha, asosiy muammolardan biri temir yo‘l logistikasining yuqori xarajatlari edi.

Rossiyadan Keles chegarasigacha bo‘lgan masofa (1700 km) uchun bir tonnasi uchun $150 bo‘lgan bir paytda ichki temir yo‘l orqali tashish xizmati 8−10 km uchun $15−20ni tashkil qiladi.

Import qiluvchilar ham banklar tomonidan yuqori kredit yukiga duch kelishadi. Yana bir qiyinchilik — import qilinadigan benzin uchun qo‘shilgan qiymat solig‘ini to‘lash uchun berilgan qisqa muddat.

Bundan tashqari, yoqilg‘ini import qilishda, mahsulot barcha sifat standartlariga javob bersa ham, ko‘pincha qo‘shimcha sertifikatlash talab qilinadi.

Yana bir muammo — bu katta miqdordagi benzinni saqlash uchun sig‘imning yetishmasligi va tegishli xizmatlarning yuqori narxi.

Yetkazib berilgan yoqilg‘ini to‘lashda qiyinchiliklar alohida ta’kidlandi. Turkmanistondan yetkazib berilganda, sotib olishni ro‘yxatdan o‘tkazish va to‘lovlarni amalga oshirish ancha vaqt talab etadi, natijada aylanma mablag‘lar muzlatiladi.

Bundan tashqari, ba’zida xorijiy etkazib beruvchilarga o‘tkazilgan mablag‘lar “geosiyosiy vaziyat” bilan bog‘liq taqiqlar tufayli oluvchilarga o‘z vaqtida yetib bormaydi. Shu bilan birga, pul soliqqa tortiladi.


Avvalroq “Spot” Rossiya 1-martdan boshlab benzin eksportini olti oyga taqiqlashi haqida yozgandi.

Vaqtinchalik eksport taqiqi O‘zbekiston, Mo‘g‘uliston, Abxaziya, YeOII mamlakatlari va Janubiy Osetiyaga kelishilgan yetkazib berish hajmlariga taalluqli emas.