Qandolatchilar kakao loviyalarining rekord darajada yuqori narxlari tufayli shokolad miqdori kamaytirilgan yoki umuman usiz shirinliklar ishlab chiqarishni tobora ko‘proq boshladilar, deb yozadi “Bloomberg”.

G‘arb ishlab chiqaruvchilari shokolad o‘rniga yeryong‘oq yog‘i yoki karamel o‘z ichiga olgan mahsulotlarga yo‘naltirishmoqda.

Ba’zi qandolatchilar kakao moyini qisman arzonroq muqobil, masalan, palma yog‘i bilan almashtiradilar. Bir qator ishlab chiqaruvchilar shunchaki shokolad mahsulotlarining og‘irligini kamaytiradi.

O‘tgan yili “Mars Inc” o‘zining mashhur “Galaxy” konfet batonining formulasiga kichik o‘zgarishlar kiritdi.

Kompaniya mahsulotning standart hajmini 10 grammga qisqartirdi va narxni pasaytirmasdan, noziklikni yanada ixcham paketga qayta qadoqladi.

“Twix” va “M&M's” kabi shokoladlari bilan mashhur bo‘lgan 113 yillik kompaniya qandolatchilarning yaxshi tashkil etilgan strategiyasini asos qilib oldi.

Kakao narxi oshganda, ular iste’molchilarga kamroq shokolad yoki shokoladsiz konfet sotish yo‘llarini topdilar.

G‘arbiy Afrikadagi dunyodagi eng yirik ishlab chiqaruvchilar qurg‘oqchilik va kasalliklar, shuningdek, yillar davomida davom etishi mumkin bo‘lgan tizimli muammolar bilan kurashayotganda narxlar keskin oshdi.

Nyu-Yorkda sotilgan fyucherslar 1980-yillardan 2023-yilgacha har yili bir metrik tonna uchun o‘rtacha $3500dan ancha past bo‘lgan.

2024-yil 22-fevralda kakao fyucherslari birinchi marta bir tonna uchun $6000dan oshdi va bozor yanada ko‘tarilishidan qo‘rqadi.

Bugungi kunda AQShda sotiladigan shokolad batonlarining 40% dan ortig‘i karamel, yong‘oq yoki meva bilan to‘ldirilgan.

Ba’zi ishlab chiqaruvchilar kakao moyining bir qismini arzon almashtirgichlar bilan almashtirish usullarini topmoqdalar.

“Hershey” kompaniyasi 2024-yilda saqichli konfet ishlab chiqarishni 50%ga oshirishni rejalashtirmoqda.